100 dagar på jorden

Tisdagen den 25 december kl 22:12 föddes vår pojke Adam på SÖS, två dagar före det beräknade datumet. Efter en lång startsträcka så gick allting ändå bra i slutändan, och han fanns helt plötsligt i våra liv. Han var perfekt på alla vis och vi kunde pusta ut en aning. Det blev inte så mycket julfirande, av förklarliga skäl, men ett bättre slut på året än sitt första barn kan man inte få. Världens största sammanträffande gjorde även att svärmor från Florida råkade vara på besök hos oss – en kort resa som bokades innan vi ens väntade barn!

Nio månaders förändring under graviditeten

Nio månaders förändring under graviditeten

Det tar ett tag att vänja sig vid tanken på att man har ansvar för en liten person, och att han inte måste lämnas tillbaka utan att han är här för att stanna. Tiden rusar iväg samtidigt som den står helt stilla; det känns som att han precis kom ut fast jag så klart ser att det händer massor. Och en fjärdedel av min ettåriga ledighet har gått!

Nyfödd Adam

Nyfödd Adam

20130323 tre månader

Tre månader gammal

Jag tar vid bloggen där jag slutade för ett tag sedan, men det kommer kanske slinka in ett och annat barnrelaterat inlägg. Lite vad jag känner för att dela med mig av för stunden.

Kommentera

