Tillbucklad men välbehållen

…är min flyttkartong som åkt container över halva jorden på 2 ½ månad. Den lämnade Japan före mig och nu är den äntligen hemma!

Hemma!

Den har blandat ihop begreppen ”upp” och ”ned” någonstans på vägen…

Mitt i allt bråte håller jag på att plugga till mina sista två (om)tentor ”Signaler och system II” och ”Kondenserade materiens fysik” som går 25 maj respektive 2 juni. Båda är allt annat än inspirerande för att inte tala om helt orelevanta för det som jag kommer att vilja arbeta med. Men jag har inte mycket val om jag vill få ut min examen, så det är bara att bita ihop.

Har även varit på arbetsintervju på två ställen och skickat in min ansökan till några andra tjänster. Blev nekad efter ena intervjun och fick nej på en av ansökningarna direkt. Lite nedstämmande men än ger jag inte upp! Min blivande arbetsgivare finns där ute någonstans!

Lämna en kommentar