EARTHQUAKE!

Imorse strax innan kvart i 6 vaknade jag av en jordbävning, men den var rätt mjuk och lugn så det fanns ingen anledning att vara rädd. Ändå fick jag världens adrenalin-kick och mitt hjärta slog i högvarv under säkert 10 minuter. Efter en halvtimme var det fortfarande inte nere på vilopuls! Jag har alltid velat uppleva en lagom allvarlig jordbävning, och det här var precis vad man kunde önska sig. Enligt Japan Meteorological Agency så registrerades skalvet som en 2-3 på Richterskalan i Tokyo-området, men epicentret en bit upp landet var ändå på 5 så någonstans kan det ha skakat lite mer.

Hur häftigt som helst! Fast nu behöver det inte komma fler, jag är rätt nöjd. Väckte mig lagom till soluppgången också ;)

2 thoughts on “EARTHQUAKE!

  1. Tack och lov att det inte blev mera det är ingen behaglig upplevelse. Skönt också att du hör av dig så man vet att det är ok.

  2. Oh, nu är jag minsann riktigt avundsjuk på dig. Jag hoppas det kommer en såndär lagom jordbävning här också. Men den ska ju som sagt va lagom, jag är glad om husen står kvar och ingen kommer till skada. Goood jul!

Kommentera

