Den 100:e dagen…

Det stämmer, hela etthundra dagar har jag varit i Japanland! Än så länge har jag inte slagit mitt rekord på 137 dagar utomlands mellan 21:a januari och 6:e juni 2005 (sista utbildningsexpeditionen med HMS Carlskrona). Going strong and still counting.

Så här kul har man i renlabbet! Spexig keps :/

Men min fina släkt påminner mig titt som tätt hur mycket de tänker på mig och skickar ibland lite nostalgi-saker hemifrån… Senast igår fick jag två paket av mormor och morfar, som förutom att innehålla en mystisk julklapp även bestod av bl.a. KNÄCKEBRÖD! Ååh, dessa ljuvliga fibrer. Jag var fortfarande inte hungrig när det var dags för lunch tidgare – det är grejer det!

Grovt och stenhårt knäckebröd från Finland

Fick även för ett tag sen en försändelse från min handledare på KTH, Bellman! Det var en deal som han lovade uppfylla om jag bytte bakgrundsfärg på bloggen från den svarta jag hade tidigare. Gjorde jag så gärna! Fick smaskig lakrits som jag fick behålla för mig själv, då japanerna inte uppskattade den. Men det är alltid kul med sociala experiment…

Fick även en vetenskaplig artikel att förkovra mig i men den var lite svårläst! XD

Ah, finsk lakrits är den bästa… Vet inte om jag lagt upp den här bilden tidigare, men den får komma med igen. Från mormor och morfar!

Min morbror och hans fru vet hur det är att längta hem och sakna svenska traditioner ibland, hur kul det ändå är i ett så spännande land som Japan. De skickade massor av glöggkryddor som man bara kan blanda med upphettat rött vin. Kanske blir av i helgen? Det är ju trots allt riktiga Lucia nu på söndag.

Jag har det rätt bra ändå, jag känner att jag är saknad hemma vilket är den bästa känslan man kan ta fram om man är lite ledsen någon gång i ensamheten. Men om en dryg vecka, närmare bestämt 10 dagar, kommer min älskling hit! Och 2 dagar efter att han har åkt kommer min gamla gymnasieväninna Johanna och är här i 10 dagar. Jag behöver inte vara ensam så värst länge och vips ska jag åka hem igen!

2 thoughts on “Den 100:e dagen…

  1. Lakrits ar jattebra – speciellt saltlakrits… Det har hant att jag tagit med en pase 'for att dela med mig av' och sen blivit tvungen att ata allt sjalv..ojoj.

  2. Vilken häftig keps! Skulle ju passa som solkeps!!!!Du ska veta att vi tänker på dig, o det är sååååå roligt varje gång du skriver något nytt. Inte klokt att du redan varit bort i 100 dagar…I morgon kommer Emma o Fredrik hem över helgen. Det är danstävling på lördag i Ulricehamn (Västergötland), som vi alla fyra (!) sak delta i:) Vi ska grunda med julbord i morgon kväll hahahaTips! Glöm inte lite socker också i glöggen.kramis Moster Mia

Kommentera

