Fredag för mig schefvl

Jag börjar bli riktigt haj på att göra ökenmackor vid det här laget, hemma är det bara Dain som gör dem eftersom han helt enkelt är bättre. Om ni inte vet vad det är så är det världens bästa och mest näringsrika (nåväl) snabbmaten man kan göra hemma! I princip skär man bara en ruta i mitten av en skiva bröd, knäcker ett ägg i och steker på båda sidor tills valfri fasthet på ägget har uppnåtts. Godast med lite överskvätt Tabasco och ett glas mjölk.

Den här söta med ett hjärta fick jag av min käresta på Alla Hjärtans Dag nu senast!

Efter att dagens labbarbete var slut gick jag hem i min ensamhet. Ingen hade hört av sig och bjudit med mig och jag borde egentligen stanna inne för att bromsa min förkylning… Men jag var lite deppig och tyckte synd om mig själv där jag gick i mörkret under ett iskallt duggregn. Förvisso har jag planer både för lördag och söndag, men fredagkvällen kändes så tom på något sätt. Men i mitt postfack låg en efterlängtad försändelse av lakrits från mina morföräldrar på Åland! Finsk lakrits är bara bäst!

Jag borde så klart fotat de andra paket jag fått tidigare, men jag tänkte inte på det då. Ni får inte vara ledsna – jag blev lika glad då också! Det var Djungelvrål från kusinerna och familj, en läcker svart-lila outfit och lite segisar från mamma och så några fina vykort så klart! Det betyder verkligen så mycket när det kommer en liten hälsning hemifrån :D

Mitt humör vände och jag insåg att jag hade en hel kväll framför mig med bara me-time

Idag innebar det att provsmaka Waseda-ölen, med tillhörande ölsnacks i form av edamames. Sedan ska jag dyka ner under täcket med min Nintendo DS och försvinna in i ”Nostalgia” några timmar.


Är man själv får man vara precis så lat som man vill! ;)

2 thoughts on “Fredag för mig schefvl

  1. Jag har ju jobbat varje dag sedan du åkte, hur skulle jag haft tid att göra något annat? Kommer hem vid 19 varje kväll, då orkar man inte gå ut och parta om man ska upp till labbet nästa dag heller!

Kommentera

