Cafe Calico

Efter en dag med seminarium var det med nöje jag visade Wille Kichijoji. Det första vi letade upp var den här skylten med en vägbeskrivning till katt-cafét Calico (Kyaliko).

Det var tack vare den här artikeln från Global Post som jag först hörde talas om caféer med detta mysiga tema, och det råkade vara precis Calico som skribenten varit på. Även om jag varit på katt-café tidigare så var det kul att åka dit bara för att. Nåväl, skylten hade jag sett då jag varit i Kichijoji vid ett tidigare tillfälle, men hittade aldrig cafét den gången. Nu när Wille var med så pekade han bara på neonskylten runt hörnet… Pinsamt. Vi gick upp!

Namn på alla deras missor:

Man betalade 900 yen (70 sek) för en timme, och så kunde man köpa en dryck för bara 200 yen vilket helt klart vägde upp entréavgiften. Katterna här var inte riktigt lika slöa som på det andra cafét jag var på, och där var menyn dyrare, så min slutsats är att Calico är bättre.

För den som är intresserad så finns Calico även i Shinjuku, med vägbeskrivning från stationen nedan:

Efter middag och lite senare en kopp kaffe med donut var det dags att åka hem igen! Först hann vi beundra julpyntet som åkt upp så snart halloween-skräpet blivit hivat från hyllorna…

One thought on “Cafe Calico

Kommentera

