Hisashiburi, Halloween!

Det var länge sedan jag skrev, men sedan har det heller inte hänt så mycket utifrån det vanliga fram tills igår… Då hölls det efterlängtade halloween-partyt i lobbyn för Hoshien hus nr 3! För ett par veckor köpte jag en maid-outfit på Don Kihote i Akihabara (den som är 8 våningar och även inhyser det välkända maid-cafét @home cafe).

Kostymer är inte billiga här, i varje fall inte om man är större än medelkvinnan i Japan (vilket de flesta västerländska kvinnor är) och även har krav på kostymens kvalitet. De flesta kreationer finns bara i onesize, och det säger sig själv att de är för små för mig… Jag tittade sorgset på alla val som gick bort på grund av min enorma kroppshydda, men lyckades till slut hitta en serie tillverkad av Clearstone som fanns i S, M och L.

Min kostym är inte svart-vit som en maid-outfit ”ska” vara, utan brun-vit. Men jag tyckte den var lite gullig och inte alltför utmanande så att jag skulle kunna bära den bland folk. Så igår var det dags att inviga den!

Maid-kompisar! (Det var en rätt populär kostym…)
Pikachu-pyjamasen var också omtyckt, vi hade en manlig och en kvinnlig sådan!
Jag ser att jag hade lite dålig fantasi när det gäller poser… Men jag har aldrig varit speciellt fotogenique…
Den här tjejen var sjukt duktig på att hålla sig ”in character” som den ”black widow” hon var utklädd som. Jag var så imponerad!
De körde PC-caps med ögonglobs-målade pingpongbollar istället för kapsyler.
Det var så stereotypt att jag var tvungen att fota maid-chan som moppade golvet efter festen! ^^

Det var en rolig fest! Efteråt åkte många till klubben Camelot i stan, men jag var lite trött och följde med till puben GP precis runt hörnet istället. De hade en liter öl för 880 yen (70 sek), vilket är som studentpriserna hemma! De hade även mat och billiga snacks, inte för hög musik och bara 4-5 bås så jag tror att jag hittat mitt favorithak… De har dessutom öppet till kl 4 så det är tillgängligt nästan jämt.

2 thoughts on “Hisashiburi, Halloween!

Kommentera

