En sväng till Kichijouji

Efter ännu en dag på rummet så kliade det i benen för att få gå ut och gå lite, så på kvällen mötte jag Mustafa på en (fram tills nu) okänd station vid namn Kichijouji (JR Sobu line). Bara några stationer ut från mig!

Bara för att det ligger en bit ut så ska man inte tro att det är dött – det är ju Tokyo för tusan! Det fanns shopping-gator i alla riktningar, gallerior, gatukök och inomhusrestauranger, barer, karoke… Allt man kan roa sig med. Vi visste inte var vi skulle börja så vi gick planlöst runt i området kring stationen.

Butiker, butiker och butiker…

Nej, du är ful.
Apropå ful, hur länge kan de göra leggings fulare och fortfarande kunna sälja dem?
Seriöst, skinkmärken?

En affär jag föll direkt för var Daichu. De hade fluffiga öronmuffar! Och de här fulsnygga shortsen med spetsfoder… Har inte bestämt mig för om jag gillar dem eller inte, men de får nog hänga med ut nästa gång! ;)

Sedan var vi hungriga också, det var egentligen därför vi bestämde för att ses från första början. Efter lite fönstershoppande så hittade vi den här nedgången till en foodcourt som tillhörde (tror jag, den låg i varje fall direkt under) Isetan. Meimei blev målet.

Mycket mättande ebisoba (”ebi” = räkor, ”soba” = bovetenudlar) med shiitake (asiatisk svamp) som räddade mig från näringsbrist denna gång. Det blir mycket 150 yens-nudlar i lägenheten, utan kött och färska grönsaker. Jag har börjat köpa frukt och morötter men det är så himla dyrt, generellt betalar man ca 5 kr per frukt eller grönsak! Och kött ska vi inte tala om. Det är oftast lika dyrt att laga eget som att äta ute, i varje fall om jag handlar i de livsmedelsbutiker jag har i Waseda-området.

:S

Kommentera

