Palle skolös

Det gick inte att sova så länge eftersom det redan var fullt dagsljus när jag gick och lade mig, men efter 4-5 timmars sömn gick jag upp i alla fall. Kan inte påstå att jag var utsövd men man kan inte sova bort hela dagen! Shun hade varit så snäll att skriva ut kartor över tre skobutiker som tydligen skulle ha större än storlek 38 (jag har 39-40, huga). Så jag begav mig in till Shinjuku och hade tur att få se ett gäng mikoshi-bärare igen!

Detta mikoshi stod nedställt utanför stationsbyggnaden, fint med en närbild!

Första stoppet på kartan var Ten som man kommer till om man går ut genom Shinjuku stations västra utgång och ca 10 minuters promenad senare.

De hade förvisso min storlek, men alla modeller fanns inte i alla storlekar och de billigaste skorna kostade nästan 700 sek. Det är för tillfället lite över min budget så jag köpte inget. Jag promenerade istället tillbaka till stationshuset och runt på andra sidan. Där ligger Lumine Est.

De hade inte min storlek och det sved i hjärtat att se alla läckra pumps i storlek 38 och mindre. Så jag vände om och åkte till Harajuku (jag vet – jag är på samma ställen hela tiden…) och möttes av den tätaste folkmassan sedan jag kom hit. Se bara på Takeshita Dori! Jag gick inte ens in där utan tog omvägen via Meiji Dori Avenue för att komma ut på andra sidan.

En skrikande skara tonårstjejer utanför Ameba Studio, säkert någon JPOP-stjärna som stod bakom skynket. Spännande!

På andra sidan Takeshita Dori ligger ABC-Mart, som jag glömde fota men ändå. Jag kan ha deras XL-storlekar men självklart var det bara mindre storlekar kvar. Så återigen blev jag påmind om hur lite jag egentligen hör hemma här. Vikten kan man alltid ändra på för att kunna köpa deras kläder, men vad gör man åt längden på fötterna?

Var bara tvungen att fota butiken Condomania för att den finns med i min LonelyPlanet-bok. De ska tydligen ha ett imponerande sortiment så en dag får jag gå in och titta bara för sakens skull! ;)

2 thoughts on “Palle skolös

  1. Jag har liknande problem har i England – tro det eller ej – men alla klader ar sa korta. Och jag ar ju inte sa lang…Jobbigt att inte hitta ngt som passar. Men du hittar ngt tror jag, oroa dig inte!Roligt att lasa och se alla bilder :)

  2. Då är jag inte ensam som jätte i ett samhälle med små människor! Jag har beställt ett par skor på eBay istället – de sviker mig aldrig :)

Kommentera

