Stabilisering i projektplanen

På förmiddagen fick jag låna en bok av Kuroiwa-sensei: ”Electrochemical Methods, Fundamentals and Applications” av Allen J. Bard och Larry R. Faulkner. Den är blå och grå och ser rätt trist ut, men det är det enda jag har att läsa än så länge så det är alltid något.

Däremot hade jag på eftermiddagen ett möte med honom där vi diskuterade min projektplan för exjobbet! Det verkar som att det kommer att handla om FET-sensorer som ska mäta koncentration av koldioxid. Ett högst intressant ämne för mig som är intresserad av pacemakers och andra implantat som kontrollerar blodvärden. Upplägget är än så länge väldigt luddigt och jag kan inte ens skriva punkterna här för de är så preliminära. De verkar upptagna denna veckan med vad-vet-jag, och nästa vecka mån-ons är det någon typ av Thanksgiving för Japans äldre invånare, så jag får nog vänta på de papprena och underskrifterna en dryg vecka till.

Men jag har inte bara suttit och glott idag för det! Kuroiwa-sensei hade lite tid att visa mig hur deras FET-parametermätarmaskingrunka fungerar (nej jag kommer inte ihåg namnet men detta var ändå bara en introduktion). Det roliga är att jag inte kan läsa menyerna på datorn den är kopplad till, då den går på japanskt Windows-OS… Bådar bra det här.

Sedan var jag och frågade damen i dormitory-disken om jag kunde få se den lägenhet som finns att hyra för familjemedlemmar som kommer på besök. Den finns i huset bredvid mitt, på bottenvåningen precis innanför portdörren. Jag tycker att den ser hemskt lyxig ut (jämfört med min skrubb) och mycket lovande som alternativ för när Dain kommer hit.

Det finns ett komplett kök, stort sovrum, badrum med BADKAR och tvättmaskin. Jag kan inte komma på något annat vi behöver faktiskt. Plus att det är nära till min lägenhet så att jag inte måste flytta helt, och vi kan lätt ta oss till universitet, Toyama Park och Takadanobaba! Dain kan gärna få komma hit nu tycker jag, om det inte vore så att det kostar 8000 yen/natt (620 sek) för två personer…

One thought on “Stabilisering i projektplanen

  1. Hej. Så härligt att du är så väl omhändertagen. Man häpnar verkligen hur snäll hustrun är som sytt åt dig. Vilket underbart minne för dig. Vi njuter så och följer med hela tiden allt som du skriver om. Tänk så annorlunda allting är. Det är ju oerhört berikande. Det är ju dock ett bra pris för gästlägenheten måste man ju säga när man vet hur dyrt det är med hotell.

Kommentera

