Pauline-san <3 Cat Cafe

Imorse tog jag det lugnt eftersom jag fått en rapport att läsa själv, och jag planerade att ha en dag i lägenheten då jag skulle plugga lite teori bakom FET. Men vid kl 11 ringer Shun och säger att de håller en introduktion för alla nya utbytesstudenter på Waseda, som jag hade glömt bort. Så jag fick skynda mig att möta upp henne och sedan visade hon mig till rätt lokal. Vi var där lagom till lunch-uppehållet så vi passade på att äta lite.

Väl tillbaka skulle det gås igenom hur man fyllde i hälsoförsäkrings- och utomjordings-blanketten. Den sista hade jag ju redan gjort, men den första var inte helt enkel eftersom allt stod på japanska. Kvinnan som förklarade allting var förmodligen halv-japan och halv-amerikan av dialekterna att döma. Men när hon pratade engelska så hade hon en attityd som jag kände var provocerande, och jag satt under de tre timmar och irriterade mig över hur hon idiotförklarade samtliga i salen. Samtidigt behövde jag hennes hjälp så det var bara att bita ihop. Imorgon skall hela Hoshien-gruppen gå tillsammans till Shinjuku Ward Office för att lämna in papprena.

Jag mötte Shun igen vid 16-tiden och hon tog mig till en kort introduktion på Rico, med ännu fler papper som skulle fyllas i… *suck* Detta var för student-ID:t som kan behövas för att komma in i en del byggnader, låna på biblioteket osv.

Sedan hade hon lovat att vi skulle gå på katt-café! Det där man betalar per halvtimme man är där och sedan får man sitta och leka med katterna som det kryllar av i lokalen… Vi hittade till Neko Jalala i närheten av Takadanobaba på JR Line.

Han som sitter i bakgrunden stirrade obehagligt på mig heeela tiden, så jag
misstänker att han kanske var där mest för alla tjejer som kom dit? Mysigt.

Man betalade 500 yen för en halvtimme och det dubbla för en timme, men man var också tvungen att köpa en dryck om man ville vara där. Jag betalade 1250 yen (95 sek) för en timme med iste. Det var mycket man inte fick göra, bland annat att lyfta upp dem och fota med blixt (därav de suddiga bilderna). Men instruktionerna var rätt gulligt framställda i varje fall!


Jag hade kul, även om katterna var slöa och totalt ointresserade av våra försök att pocka på deras uppmärksamhet. De får säkert alldeles för mycket stimulering av alla caféts gäster under en dag. Jag saknar Zimba!

7 thoughts on “Pauline-san <3 Cat Cafe

  1. Wille, du hade en american shorthair va? I så fall är det samma ras. Och jag försökte göra mig lustig och prata om mig själv i tredje person faktiskt…

Kommentera

