Slapp dag i Akebonobashi

Inte helt oväntat behövde jag sova till lunch ungefär, och sedan hade jag ingen energi kvar till att åka till Roppongi Hills som jag hade planerat. Istället har jag suttit med datorn hela dagen, skrivit och ringt. Jag har även tagit några fler bilder på hotellet!

När jag började bli hungrig så visade kvinnan i receptionen mig på en karta hur jag skulle hitta till ”shopping”-gatan i närheten. Det var egentligen mest restauranger och 100 yen-butiker, men det fanns en 7eleven med en pålitlig bankomat (trots att den bara hade sedlar med valören 10000 yen).

Det var svårt att välja restaurang, men jag föll till slut för denna som heter Hiday. Mina gyoza var gudomliga!

Nu är det dags för sänggång, imorgon ska Frippe och jag till Akihabara för att fika med maids.

2 thoughts on “Slapp dag i Akebonobashi

Kommentera

