Japan Beta-release

Yatta! Nu har jag bokat flygbiljetterna! Missförstå mig inte för jag är inte ett dugg mer säker på datumen än tidigare, men man kan inte vänta hur länge som helst… Det enda jag gått på är att jag var ”välkommen vilken veckodag som helst efter 1 september” och att de förväntar sig att jag ska vara där i 6 månader (inte 20 veckor som är kutym på KTH för ett exjobb, utan ett halvår för att de säger så). Det är bara att vara flexibel när man har att göra med utländska myndigheter och auktoritetspersoner, eller de som är högre upp i hierarkin än jag.

Så, se på det här:

Outbound flight: Stockholm (Arlanda) – Tokyo (Narita) via Zurich
Tue. 01.09.2009 09:45 ARN – 12:10 ZRH

Tue. 01.09.2009 13:00 ZRH – 07:50 +1 NRT

Return flight: Tokyo (Narita) – Stockholm (Arlanda) via Zurich
Mon. 01.03.2010 11:05 NRT – 15:50 ZRH

Mon. 01.03.2010 16:35 ZRH – 19:00 ARN

Är det inte vackert? Det gick på prexis 7966 kr inklusive reseförsäkring. Och jag har bokat det alldeles själv, varför jag förväntar mig upptäcka något fel när som helst jag vaknat ur tenta-dimman (det hände t.ex. när vi skulle till Toulouse). Men de har faktiskt ombokningsmöjlighet för bara 1000 kr, vilket inte är ett rån om man jämför med resebyråernas luddiga avtal där man aldrig mer få se sina pengar om man skulle få förhinder. Så jag bokade direkt hos Swiss, ingen ska lura mig när det är så enkelt att undvika det. Jag behöver dessutom tryggheten att kunna boka om då jag faktiskt inte vet om jag åker hem i januari eller mars…

Däremot får man bara ha en incheckad väska på max 20 kg – HUR ska jag klara mig på det på tillbakavägen? Skojar de eller?! Jag måste ju få hem alla coola grejer jag hittar där! *hmm* Har hört att det är billigt att skicka stora paket på posten, det kanske är värt att kolla upp.

…Ett steg närmare, nu väntar jag bara på de ”officiella dokumenten” från Waseda som ger mig underlag för att söka studentvisumet. För jo, det fick jag mycket riktigt veta när jag ringde Japanska Ambassaden idag, att mina VISA-papper är inte klara bara för att skolan godkänt mig. Visste väl det!

2 thoughts on “Japan Beta-release

  1. ja, tycker också det faktiskt! men sen är jag väl ute i rätt så god tid också… och det är ju billigaste skräp-sätena jag har valt så klart! vad gör man inte som student ;)

Kommentera

