Æ och Ø med tangentbord

Jag har en Acer laptop som kostade förhållandevis mycket pengar för två år sen. Sedan jag köpte den har den varit inne på service två gånger, senast nu för en vecka sedan. Acer skickar sina produkter för reparation till Tyskland – sug på den. Förra gången tog det dem två månader att skicka tillbaka den utan de gjort ett skit med den, och jag hade skrikit på dem i telefon ett antal gånger. Den här gången var jag inte alls positivt inställd till att behöva lämna bort den, men den kom tillbaka med en lång lista på saker de bytt ut. Bland annat tangentbordet, av en anledning som för mig är okänd. Vad som också är okänt är varför de trodde att jag ville bli dansk, för det var en sådan teckenuppsättning jag fick!

När jag ringde dem för att säga att de är dumma och gjort jättefel, så beklagade de sig med att det skulle ta ett halvår för dem att beställa in två sådana knappar åt mig! Vad är det för jäkla fel på dem?! Köp aldrig, aldrig en Acer.

När jag ändå är inne på tangentbord så kan jag ju göra ett sådant där sidospår som jag brukar göra… Ibland. Det finns en hel radda coola tangentbord, fast de flesta jag sett är till stationära datorer. Det här laserprojicerade tangentbordet nedan kommer från ThinkGeek (LÄNK). Det ska till och med ge klickljud för mer genuin känsla. :)

Ett tangentbord i gummi från IWantOneOfThose (LÄNK) som går både att böja, rulla, spilla läsk på och hitta i mörkret…

Om man som jag vill bejaka sin geekiga men ändå kvinnliga sida, så finns det en väska som klarar av både och:

Jag smäller nästan av, den är så häftig! Rätt ful, men så häftig. Den är designad av portugisaren João Sabino, och består av 393 tangenter. Hur jag än letar hittar jag ingenstans att köpa den tyvärr, men den är riktigt retro ändå.

5 thoughts on “Æ och Ø med tangentbord

  1. Så går det när man köper sin acerdator utan tilläggsgaranti och försäkring, de tre (3) gånger jag skickat in min dator på reparation har den 1) skickats till nederländerna, 2) kommit tillbaka efter 5 arbetsdagar och 3) hämtats och lämnats av ups vid min dörr. :b

  2. Jag har faktiskt 3 års tilläggsgaranti, det var därför det inte kostade något att byta moderkort, cpu-fläkt, tangentbord, touchpad och en del av skalet… Men jag tycker nästan den är lite fin eftersom den inte är som alla andra laptops i Sverige.Bilden med danska tangentbordet är inte tagen på mitt faktiska tangentbord (tror den är från en Mac), men jag har ett svenskt ”Å” på mitt nuvarande halvdanska. ^^

Kommentera

