Min gris Zimba

Min älskling Zimba har funnits hos mig i snart 3 år, och han har aldrig slutat roa mig. Imorse lyckades jag äntligen filma då han försökte gräva ner min kaffe.

Detta inträffar varje gång jag fyller termomuggen för att ta med kaffe till skolan på morgonen… Jag ställer koppen på golvet i hallen för att ta på mig skorna, och då trippar Zimba fram för att nosa på kaffet. Tydligen tycker han att det luktar äckligt, för han går i cirklar runt koppen och försöker gräva ner det illaluktande objektet. Samma fenomen inträffar när han kräkts på golvet mitt i natten, eller i kattlådan så klart. Här spelar han med i ActRaiser då vi har folk över för allmänt slappande med gamla TV-spel.

Andra märkliga företeelser min katt har för sig:
* Dricker ur glas genom att doppa hela tassen och sedan slicka av den, om och om igen
* Äter rulltårta genom att skrapa av sockret med tassen och slicka av det
* Om man tvättat bort tandkräm runt munnen dåligt så hjälper Zimba till med att tvätta en
* Solkatter kan få honom att kasta sig handlöst utför ett stup (eller i alla fall ramla bakom soffan)
* Jagar sin egen spegelbild i balkongdörren på kvällen med pälsen ståendes rakt ut

Lite LOLcats är aldrig fel…

Fler såna bilder finns på The Chaos Node eller StuffOnMyCat.com. Den här sista bilden är bara fin, den har jag som bakgrund just nu… Subtil men ändå så fulländad!

”Catouflage” är fotad av en kille på DeviantArt (LÄNK), som inte har photshoppat den ett endaste dugg. Jag ville ha en enorm tavla av denna ovanför vår soffa, men Dain antydde att vi hade för mycket kattgrejer. Har iofs lyckats smussla upp några tassavtrycks-magneter som det tog honom en dryg vecka att märka, så jag kanske ska köpa tavlan ändå? :P

Kommentera

