SAMLA: Tekannor

Ett annat av mina samlarobjekt var tekannor, i detta fall tvådelade med kattmotiv. Observera imperfekt på verbet – VAR ett samlarobjekt. Jag fick inte köpa fler kannor än tre innan min kära sambo började mumla om att det bara var kattprydnader överallt. Så jag har tre, och fler än så blir det nog inte på ett tag… :P

Den första jag köpte, som startade min samlaridé, var en jag hittade i en stor galleria utanför Chicago när vi var och hälsade på Dains mamma. De andra två är så klart från eBay (SÖK)!

Candace Reiter – ”Catzilla Garden Cats” Tea For One

Candace Reiter – ”Catzilla Meadow (Flower) Cats” Tea For One

Ganz Bella Casa – ”Whimsical Red Ceramic Cat” Teapot

Det är mysigast med de tvådelade, för då känner man sig verkligen uppkurrad i soffan när man sitter där. Kannan, som är den övre delen, rymmer två koppar te. Den röda kannan var bara söt, den fungerar annars som en helt vanlig tekanna.

Catzilla Central har otroligt stort utbud, och en minst lika ful sida. Men de har alla delar i respektive set som t.ex. ”Catzilla Garden Cats”. Värt ett besök om man vill samla hela servisen.

The Critter Shop har lite större bredd på konstnärer, och kan vara kul om man inte är säker på vem man gillar! Dessa tre hittade jag hos dem:

Sharon Bloom – ”Cats In The Garden” Teapot

Hues N Brews – ”Tangerine Orange Halloween Ceramic CATTITUDE” Tea For One

Outi – ”Ceramic HAPPY CAT” Tea For One

Man kan som sagt hitta hur mycket som helst av vad som helst, det är därför internet är så farligt… Men roligt också! ^^

2 thoughts on “SAMLA: Tekannor

Kommentera

