SAMLA: Korsettväskor

Om man inte överdriver när man gör något så blir det inte ordentligt gjort! Jag har en del saker som jag samlar på, dock är det inte allt jag har så mycket av. De olika kategorier av saker jag letar efter har i alla fall gemensamt att de blivit införskaffade inom en relativt kort tidsperiod. Och i stort sett alla kommer från eBay (SÖK), annars Tradera (SÖK). Anledningen att jag brukar upphöra med samlandet är inte nödvändigtvis att jag tröttnat, det kan bara vara så simpelt att jag har slut på pengar och att jag bytt samlarobjekt innan nästa lön kommer. Rastlös och lättuttråkad? Neej, nej…

Min mani över korsettväskor, alltså handväskor utformade som korsetter, började faktiskt på grund av Tess’ söta svarta korsettväska i sammet (eller liknande). Sen hittade jag bara fler och fler fina väskor i liknande utförande. Min kollektion består av fyra rätt olika väskor:

Syndigt röd med svart spets, lite ”Moulin Rouge

Beige skotskrutig, liknande Burberry

Somrig och supersöt i sprakande färger

Helsvart och generöst utsmyckad med spets

Än så länge är detta alla, men om jag får en större garderob ska jag garanterat skaffa flera! Det jag tycker är så sött är att de alla har små vadderade bröst, och alla utom den blommiga har snörning i ryggen som är trädd hela vägen – precis som på en riktig korsett!

Lite länkar till andra sidor jag sett säljer såna här väskor:
* Intimprylar.se – http://www.intimprylar.se/Shop/Index.php
* Clazzy Fashion – http://www.clazzyfashion.se/index.php?cPath=63
* TwinPunch – http://www.twinpunch.com/gallery3_24.html
* VampFangs – http://www.vampfangs.com/Demonia-Corset-Bags-s/87.htm

Body Bag (från Clazzy Fashion)

Korsettväska med bältesspännen (från Clazzy Fashion)

De sista två är lite för emo för min stil, men det finns korsettväskor för allas smaker! ^^

2 thoughts on “SAMLA: Korsettväskor

Kommentera

