Mau, för att jag är ond

Sedan första veckorna på KTH har jag varit känd som Mau, detta på grund av två saker: dels har jag en viss tendens att bossa omkring de mindre lyckosamma som befinner sig inom 5 meters radie från mig, dels hade jag precis köpt en röd höstjacka i samband med att sommaren flydde. Så Mao Zedong kan slänga sig i väggen! Jag är dessutom väldigt mycket vid liv, vilket han har oturen att inte vara.

Nå. Mikroelektronik (ME) är min grej, va. Givetvis läser jag det på KTH, det enda rätta lärosätet om man vill bli grymt bra på att räkna elektroner. Inte för att jag är bra än, men snälla – jag går ju bara tredje året. Jag kan inget än, heller! Det skrämmande är att jag förmodligen förväntas kunna något om sisådär två år. Min slutsats är därför att jag aldrig ska gå ut, på så sätt undkommer jag krav. Och får gå på fler gasquer. Apsmart.

Jag gillar att göra hänvisningar till Wikipedia, för dem som inte märkt det. Denna bottenlösa källa till kunskap är ovärderlig om man ska klara sig genom en civilingenjörsutbildning. *psst* Säg inget till, öhm, rektorn.

Förresten, jag fräste och spottade på det här med bloggandet som var så himla hippt för några år sen. Bara för att inte vara en sån så har jag för säkerhets skull väntat tills nu, tyvärr verkar inte trenden vara över och jag kanske inte kan hålla mitt besökarantal på 0 (noll). Damn it.

Jag har än så länge i mitt liv tagit många vuxenpoäng!
* Flyttade hemifrån till Märsta när jag var 18, sista året på gymnasiet (500 poäng)
* Skaffade ICA-kort OCH Coop-kort kort därefter (200 poäng)
* Tvättar själv (400 poäng)
* Äter mer varierad kost än glass och mackor – tro mig, jag mådde skitdåligt av den kosten efter bara två veckor (200 poäng)
* Har katt som inte är uppstoppad (300 poäng)
* Läser på universitet annat än Handels (500 poäng)
* Går på gasquer i ovve (-1500 poäng)
* Flyttade ihop med min fina sambo Dain (1500 poäng)
* Förlovad (1500 poäng)
* Tycker om Sailor Moon och Pokémon, första säsongen och fan inte Digimón (-400 poäng)
Detta ger mig än så länge ett score på 3200 (!). Yeah.

EDIT: Man får tydligen inte använda sina egna poängskalor vad gäller vuxenpoäng. Så efter banning av bekant så har jag nu blivit tvungen att räkna efter den ”officiella” vuxenpoängskalan. Där blev mitt resultat 17.8 som också kan jämföras med en ålder på ~33 år. *mmm* Känns sexigt.

6 thoughts on “Mau, för att jag är ond

  1. Hörru, vilken skala på Vuxenpoäng använder du egentligen? Ser ju inte precis ut som den officiella.

  2. Hö hö… Fick 15,1 poäng/27,6 år på VP testet. Förresten, slog aldrig Prauline igenom? Det var bättre än Mau tycker jag. Men jag är ju ingen besserwisser. *harkel*Hälsa Dain.Kramar till er båda!

  3. Jag fick hela 14.1 poäng och borde vara 25.8 år… snyft… skyller på ICA-kortet, it’s the evil card of doom

  4. *haha* Jag har olika nicknames för folk från olika perioder i mitt liv… På mellanstadiet hette jag Pooline, för att *ehm* en kompis kallade mig för det. Du får kalla mig för Pau, Mal, jag blir lika glad! ^^

Kommentera

